dissabte, 27 de maig del 2017

EN LA MORT DE PILAR CABOT

Resultat d'imatges de Pilar Cabot ha mor

El dia 20 de maig va morir la poeta osonenca Pilar Cabot. L'any 2012 vaig incloure la seva aportació poètica en aquest blog. En aquella època jo col·laborava amb un programa de Ràdio Burjassot, menat per Alfons Navarret, sobre poetesses catalanes.

Va ser Antoni Casal qui em va donar a conèixer Cabot. Un amic de la poeta em va fer arribar un email, havien escoltat el programa de ràdio i n'estaven agraïts. Fins i tot vaig tenir l'alegria de rebre a casa dos llibres de poemes dedicats, acabats d'editar.

Pilar Cabot vivia retirada o enretirada i defugia les xarxes socials, tot i amb això molts dels seus seguidors tenien cura d'un blog i de penjar informacions diverses sobre ella, així com vídeos a youtube, on se la pot veure recitar els seus poemes o participar en diferents actes culturals. 

La premsa cultural s'ha fet un tímid ressò de la seva mort, llevat de l'osonenca, que li ha dedicat referències més extenses. 

Jo tinc aquest blog, actualment, una mica aturat per manca de temps i em sap molt de greu haver-lo d'actualitzar amb aquest tipus de notícies, però així és la vida. Ahir vaig assistir a un acte de final de curs a l'Escola de la Dona, Paraules vives al vent que passa, poemes de Martí i Pol i cançó francesa. En acabar es va recordar els anys que fa de la mort del poeta i també es va mencionar el traspàs recent de Cabot, penso que hi ha la intenció d'oferir més endavant algun recital-homenatge sobre la poetessa. 




2 comentaris:

Helena Bonals ha dit...

Jo la vaig conèixer en persona, tenia molta empenta, va estar parlant molta estona sobre Jordi Dorca, sense llegir.

Júlia ha dit...

Va ser una gran promotora cultural durant anys, Helena, a més d'una poeta de categoria.